Közösségi média tippek a LIFE projektek népszerűsítéséhez
Nem minden LIFE projekt használ közösségi média csatornákat, pedig e kommunikációs eszköz segítségével rendkívül hatékonyan és ellenállhatatlan módon mutathatjuk be a közönségnek a az általunk végzett tevékenységet. A LIFE Stop Cortaderia a közösségi médiával segíti a pampafű - Európa egyik legártalmasabb invazív fajának - felszámolását.
Blanca Serrano a LIFE Stop Cortaderia kommunikációs csapatának tagjának beszámolója alapján betekintést nyerhetünk a projekt sikeres közösségi média stratégiájába.
Miért kezdte el használni a közösségi médiát?
Mindenki használja a közösségi médiát, különösen a fiatalok. Kutatásunk szerint ezek közül a fiatalok közül sokan nem értik a pampafű által okozott környezeti problémákat. Ezért fontos, hogy e csoport tagjaiban tudatosítsuk a problémát – és ehhez remek eszköz a közösségi média.
A közösségi médián keresztül megoszthatjuk véleményünket, kapcsolatba léphetünk az állampolgárokkal, és leírhatjuk, hogy mit csinálunk és mik a céljaink.
Hogyan segítette a közösségi média a projektet?
A pampafű problémája jól ismert régiónkban, de azon túl nem annyira. A közösségi média használata segít még szélesebb közönség körében felhívni a figyelmet erre az invazív fajra és a környezetre gyakorolt negatív hatásaira.
Rendszeresen teszünk közzé részleteket arról, honnan származik a pampafű, és hogyan lehet szabadulni tőle. Ugyanakkor azt akarjuk, hogy a közönség felismerje ezt a füvet és vegyen részt az ártalmatlanításában. Ez egyfajta cselekvésre ösztönzés, amely felkelti az emberek figyelmét, és a megoldás részének érzi magukat. A közösségi média nagyszerű eszköz erre.
Milyen közösségi média platformokat használ?
A Facebook-ot, a Twitter-t, és az Instagram-ot használjuk. Nagyon sok portugál követőnk van az Instagramon, míg Spanyolországban az emberek általában gyakrabban használják a Twittert. A Facebookot a portugálok és a spanyolok egyaránt használják, de vannak olyan felhasználók is, akik az Egyesült Királyságból és Franciaországból származnak. Fontos, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy a saját közönsége számára melyik csatornák működnek a legjobban. Nincs egy mindenki számára megfelelő megoldás, ezért rugalmasnak kell lenni.
Az önök célközönsége kikből áll?
Biológiai sokféleséggel foglalkozó szakértőket és szervezeteket keresünk Spanyolországban és Portugáliában, különösen az Atlanti-óceán térségében. Célozzuk a közlekedési szervezeteket, a gazdákat, az építőket és a helyi hatóságokat is, akiket szintén érint a pampafű. Szélesre kell vetnünk a hálót ennek az invazív fajnak a felszámolásához.
Olyan egyesületekkel is együttműködünk, amelyek elősegítik a fogyatékkal élők társadalmi beilleszkedését. Jelenleg 18 fogyatékossággal élő embert alkalmazunk, akik nagyon igényes szakmai feladatokat látnak el. Szeretnénk, ha mindenki tudná, hogy a fogyatékossággal élő emberek több mint képesek megóvni a környezetet - éppúgy, ha nem is jobban, mint a munkaképes emberek.
Hogyan döntenek a közösségi média tartalmakról?
Igyekszünk minden nap információkat közzétenni. Elmondjuk közönségünknek, hogy mit csinálunk, és érdekes információkat közlünk a pampafűről. Tanácsainkból azt is megtudják, hogyan lehet csatlakozni állampolgári tudományos hálózatunkhoz, és hogyan lehet a legjobban megszabadulni a fűtől.
Milyen tartalmakat használnak a leggyakrabban?
A vizuális tartalom nagyon fontos számunkra. Tehát sok fényképet készítünk és videókat rögzítünk. Ez szórakoztató vizuális tartalmat eredményez, amelyet az emberek élveznek és interakcióra készteti őket. Ezután olyan üzeneteket állítunk elő, amelyek kiegészítik ezt a tartalmat. Meghallgatjuk a visszajelzéseket és megválaszoljuk hallgatóságunk kérdéseit. Ez nagyon fontos, és segít finomítani a stratégiánkat, és eldönteni, hogy melyik időpont a legjobb a közzétételre, és melyik tartalom a legnépszerűbb.
A LIFE STOP Cortaderia új alkalmazása lehetővé teszi az emberek számára, hogy észrevételeket küldjenek a pampafűről. Ez segít a csapatnak abban, hogy többet megtudjanak a helyekről, ahol felbukkan.
Forrás: https://ec.europa.eu/easme/en/news/social-media-tips-promote-your-life-project