Az ELENA pályázat lépései
Az ELENA finanszírozási eszközt bemutató sorozatunk ötödik részének témája az ELENA pályázat lépései.
Az ELENA pályázat lépései: a beruházási program bemutatásától a támogatásig
- Első kapcsolatfelvétel az Európai Beruházási Bankkal (EIB) az ELENA támogatás igénylésének céljából;
- Előpályázati szakasz: 2-3 oldal alapinformáció a tervezett beruházási programról és a projektfejlesztési szolgáltatásokkal kapcsolatos igényekről;
- A támogatásra való jogosultság első ellenőrzése;
- A pályázat 1. változata: általában körülbelül 30 oldal terjedelmű sablon dokumentum, amely tartalmazza a tervezett beruházásokkal, költségekkel, várható energiamegtakarítással kapcsolatos részleteket, valamint a vonatkozó projektfejlesztési szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeket;
- A pályázat finomítása együttműködésben az EIB ELENA csapattal;
- A pályázat végleges változata;
- Jóváhagyási kérelem az Európai Bizottsághoz;
- Az Európai Bizottság jóváhagyása;
- A támogatási megállapodás elkészítése és a szerződés aláírása;
- A projektfejlesztési szolgáltatások megkezdése az ELENA finanszírozásában.
Mi történik azt követően, hogy az Európai Bizottság jóváhagyott egy ELENA pályázatot?
Amennyiben az Európai Bizottság jóváhagyott egy ELENA támogatási kérelmet, egy támogatási megállapodás létrehozására kerül sor a végső kedvezményezett és az Európai Beruházási Bank (EIB) között. Ez a támogatási szerződés három éves időtartamra szól a „Fenntartható Energiára” és a „Fenntartható Lakóépületekre”, és négy éves időtartamra a „Fenntartható Közlekedésre” vonatkozó projektek esetében. A szerződés meghatározza a támogatható projektfejlesztési szolgáltatásokat és a vonatkozó költségeket, a megvalósításra váró beruházási program terjedelmét és várható beruházási költségét, a beszámolási és ellenőrzési követelményeket, valamint a fizetési ütemezést.
Forrás: https://www.eib.org/attachments/documents/elena_faq_en.pdf